Μικρές ή μεγάλες οι ‘‘παγίδες’’ που έχουμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά σαν δικυκλιστές, είναι πάρα πολλές
και τις περισσότερες φορές μας ‘‘πιάνουν στον ύπνο’’. Ορίστε ορισμένες από αυτές, έτσι για να ξέρετε τι πρέπει να προσέχετε.
·Λάδια στο δρόμο
Δεν είναι μόνο τα νερά που ‘‘κλέβουν’’ την πρόσφυση.
Ακόμα χειρότερα είναι τα λάδια ή τα πετρέλαια και οι βενζίνες, υγρά τα οποία σε σχέση με τα νερά δεν παρέχουν ούτε την παραμικρή πρόσφυση, κάνοντας την οδήγηση…καλλιτεχνικό πατινάζ.
Προσοχή κοντά σε βενζινάδικα, βυτιοφόρα, ατυχήματα αλλά και οπουδήποτε βλέπετε υγρή επιφάνεια στο δρόμο η οποία ιριδίζει.
Επίσης, προσοχή σε σημεία τα οποία έχουν καλυφθεί με πριονίδια, από κάτω παραμονεύει ο κίνδυνος.
Κλείστε όσο προλαβαίνετε το γκάζι αλλά όχι απότομα, κρατήστε το σταθερά ανοιχτό περνώντας επάνω από την επιφάνεια, κρατήστε σταθερή πορεία και όσο το δυνατόν όρθια στάση, καθόλου φρένο, σφίξτε τα πόδια στο ρεζερβουάρ και μην πανικοβληθείτε.
·Βενζινάδικα
Το βιομηχανικό πάτωμα των βενζινάδικων δεν παρέχει καθόλου πρόσφυση και το μόνο που κάνει είναι να βοηθάει το προσωπικό να το πλένει και να απομακρύνει λάδια και βενζίνες εύκολα.
Μην επαναπαύεστε!
Κρατήστε όρθια τη μοτοσικλέτα και πλησιάστε την αντλία αργά και σταθερά με πολύ λίγο φρένο.
Στην έξοδο βάλτε τα πόδια κάτω και ξεκινήστε αργά και σταθερά χωρίς κλίσεις και χωρίς απότομα ανοίγματα του γκαζιού.
Τα ίδια ισχύουν και για τα περισσότερα υπόγεια πάρκινγκ.
·Διαγραμμίσεις οδοστρώματος
Η σύγχρονη ελληνική οδοποιία δεν τα πάει καλά με τους μοτοσικλετιστές.
Οι διαγραμμίσεις στους δρόμους έχουν γίνει από λευκό ‘‘πλαστικό’’ χρώμα το οποίο δεν έχει εισχωρήσει στην άσφαλτο και δημιουργεί ένα φιλμ ανύπαρκτης πρόσφυσης επάνω της.
Αν τύχει και σταματήσετε σε φανάρι, μη σταματήσετε επάνω σε λευκές διαγραμμίσεις.
Αν το κάνετε, τότε ξεκινήστε ανοίγοντας το γκάζι σταθερά και κρατώντας τη μοτοσικλέτα όρθια.
Προσοχή στις εναλλαγές κατεύθυνσης επάνω από τέτοιες γραμμές, όπως επίσης και στις στροφές μέσα σε στενά και διασταυρώσεις.
·Παπούτσια
Καλό το ‘‘κυριλέ’’ ντύσιμο, αλλά στη μοτοσικλέτα θα βάλετε τα πόδια σας κάτω θέλετε δε θέλετε.
Φροντίστε να μπορούν να παραμείνουν κάτω με παπούτσια τα οποία παρέχουν αντιολισθητικές σόλες και όχι κάποια ‘‘σκαρπίνια’’.
Αν το πόδι σας δε βρει πρόσφυση, θα χάσετε την ισορροπία σας και θα κληθείτε να κρατήσετε το βάρος το δικό σας και της μοτοσικλέτας, στο ένα σας πόδι.
Αν έχετε Liberty 125 καλώς, αν όμως έχετε Varadero, τα πράγματα αλλάζουν.
Πηγή: Moto Triti